آشنایی با شبکه اینترنتی

ایندکس گذاری سایت گوگل

دوشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۲۴ ب.ظ

اImage result for ‫سایت گوگل‬‎

ایندکس گوگل چیست؟

وقتی که یک وب سایت یا وبلاگ برای کسب و کار خود راه می اندازید، اولین کاری که باید بکنید آن است که کاری کنید مردم وب سایت شما را پیدا کنند و احتمالا اولین روش پیدا کردن از طریق موتورهای جستجو است. برای اینکار باید منتظر باشید تا Googlebot وب سایت (و محتوای جدید آن ) را بیابد و به ایندکس گوگل بیفزاید. سوال این است که چگونه کاری کنیم تا این اتفاق در اسرع وقت صورت گیرد؟ در اینجا مراحل تسریع ایندکس گوگل توضیح داده می شود و روش تسریع آن نیز بررسی می گردد. Googlebot ، گشت و گذار گوگل و ایندکس گذاری چیست ؟

قبل از شروع بحث در مورد اینکه چگونه Googlebot وب سایت شما را سریع تر پیدا کند به بررسی خود Googlebot و تفاوت آن با گشت و گذار گوگل می پردازیم.

Googlebot نرم افزار جستجو است که اطلاعات در مورد اسناد روی وب را جمع آوری می کند تا آن ها را به اندیس گوگل بیفزاید.

گشت گوگل به معنای بازدید گوگل از کلیه وب سایت ها و یافتن وب سایت های جدید و به روزرسانی آن ها و گزارش کردن آنها به گوگل است. اینکه چه جاهایی را بازدید کند از لینک ها فهمیده می شود.

ایندکس گذاری به معنای پردازش اطلاعات جمع آوری شده از این گشت و گذارها است. وقتی که اسناد پردازش شدند اگر مشخص شود که محتوای کیفی را دارند به اندیس جستجوی گوگل افزوده می شوند. در طول اندیس گذاری Googlebot لغات داخل یک صفحه و محل قرارگیری آنها را پردازش می کند. اطلاعاتی مثل برچسب های عنوان و صفات ALT نیز در طول اندیس گذاری بررسی می شوند

وقتی که وب سایت شما اندیس گذاری شود، ترافیک بیشتری از جستجوی گوگل به سمت وب سایت شما هدایت خواهد شد. در اصل ایندکس گوگل می تواند این روند را افزایش دهد. اگر نقشه وب سایت و RSS داشته باشید موتورهای جستجو سریع تر از تغییرات ایجاد شده از وب سایتتان آگاهی پیدا می کنند. همچنین از طریق به اشتراک گذاری لینک وب سایتتان در شبکه های Google + سایت شما بازدید بیشتری خواهد داشت.
همچنین توجه داشته باشید که بلاگ ها نسبت به سایت های استاتیک راحت تر کشف می شوند و برای همین یک وبلاگ برای حمایت از وب سایتتان داشته باشید.

  • marzieh khansari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی